המבצע בג'נין: ראשי מערכת הביטחון בהערכת מצב

    אתר קול חי No Comments on המבצע בג'נין: ראשי מערכת הביטחון בהערכת מצב

    חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בג'נין: עד כה נתקפו יותר מעשרה יעדים מן האוויר, עשרים מבוקשים נעצרו. לוחם צה"ל נפצע באורח קל, מרסיסי רימון צה"לי במהלך הפעילות. הפלסטינים מדווחים לפי שעה על שבעה הרוגים ועשרות פצועים שלושה מתוכם חוסלו בהפצצות מן האוויר. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשעה זו הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון והמטכ"ל

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגוני הטרור בעזה החמאס והג'יאהד האיסלאמי מאיימים על ישראל לעצור עד לשעה שש בערב את מבצע הצבאי בג'נין. בהודעה משותפת לשני הארגונים נאמר כי אם ישראל לא תפסיק לפעול בג'נין – ההתנגדות תסלים את המצב. ארגוני הטרור הדגישו ש"הם מסוגלים להגיב באופן ובמקום המתאימים.

    למרות זאת, נמשכים חילופי האש בין כוחות הביטחון למחבלים בג'נין עד כה נתקפו יותר מעשרה יעדים מן האוויר, עשרים מבוקשים נעצרו. לוחם צה"ל נפצע באורח קל, מרסיסי רימון צה"לי במהלך הפעילות היום. הפלסטינים מדווחים לפי שעה על שבעה הרוגים ועשרות פצועים שלושה מתוכם חוסלו בהפצצות מן האוויר.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשעה זו הערכת מצב ביטחונית-טלפונית, בו משתתפים שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. שר הביטחון יואב גלנט אומר מפקדי ולוחמי צה"ל יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש על מנת להגן על אזרחי ישראל. בהערכת מצב יחד עם הרמטכל הוסיף שר הביטחון ואמר בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מרשימים.

    שר הביטחון יואב גלנט סיים קודם לכן,  הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון. בהערכת המצב השתתפו: ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

    שר הביטחון יואב גלנט בתום הערכת המצב: ״המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול, בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג׳נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים״.

    ״הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה״ל ושב״כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו״ש״.

    ״הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש״ מסר שר הביטחון.

    קודם לכן נמסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים.

    כמו כן, איתרו הלוחמים והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים. חילופי אש עם חמושים עדיין מתנהלים במקום. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שידרש על מנת לסכל את איום הטרור במרחב מסרו גורמים בצה"ל ובשב"כ.



    0 תגובות